Nord-Korea: Be for de som er på flukt

De forfulgte som er på flukt tar ikke juleferie. La oss slå ring rundt dem.

Illustrasjonsbilde: Maria, Josef og jesubarnet.

Illustrasjonsbilde: Maria, Josef og jesubarnet.

Da de var dratt bort, viste Herrens engel seg for Josef i en drøm og sa: «Stå opp, ta med deg barnet og barnets mor og flykt til Egypt, og bli der til jeg sier fra! For Herodes kommer til å lete etter barnet for å drepe det.»
Matteus 2:13

Kjære bønnevenn, jeg håper du har det bra og at du gleder deg til jul. Jeg vil gjerne dele noen bønnebehov med deg før jeg tar juleferie. Du vet kanskje at vi har en kampanje for å hjelpe de som er på flukt på grunn av sin tro?

Tenk deg at du måtte rømme med din familie fordi dere er kristne. Det er ikke lett å forlate alt du kjenner og elsker. Men noen ganger er det den eneste måten å overleve på. Maria og Josef måtte rømme fra Herodes, for å beskytte Jesusbarnet.

Vi fikk nylig en rapport fra vår partner som jobber med situasjonen i Nord-Korea. En nordkoreansk bestemor og hennes barnebarn prøvde å flykte til et tryggere land. Det var en krevende reise. Hvordan skulle dette gå? De ble tatt i Kina og satt i et fengsel. Mange mennesker ba for dem. Så skjedde det et mirakel. De ble satt fri fordi de hadde fått Covid-19, noe som Kim Jong-un er redd for. Gud vender det onde til noe godt – på flere plan. Vår kontaktperson opplever at dette var et bønnesvar.

Akkurat nå er det flere som er på flukt, og vi kan være med å støtte dem og be for dem:

BØNNEEMNER:
- Takk Gud for de som har klart å flykte og som er trygge nå.
- Be om at flere skal få et møte med Jesus, midt i den vanskelige situasjonen.
- Be om at de som er på flukt skal merke at Gud leder dem og at de skal komme fram til et trygt sted. 
- Tusen takk for at du ber, jeg tror det gjør en stor forskjell. Jeg ønsker deg en god og velsignet jul. Hvis du vil gi en julegave til de som er på flukt, kan du klikke på bildet under her:

Vennlig hilsen 
Stefanusalliansen
Daniel Hop–Hansen