Et personlig brev fra en forfulgt pastor

Ute av fengsel skriver den iranske pastoren Yousef Nadarkhani at han har tatt sin «lille del i Kristi lidelse».

Yousef Nadarkhani Foto: Article18

Yousef Nadarkhani Foto: Article18

Jeg håper at du hadde en fin påskeferie. Jeg har brukt noen av dagene til å rydde i skuffer og skap. Der fant jeg flere brev fra ungdomstiden min. Flere av konvoluttene var også bevart, selv om de har gulnet, og på baksiden kunne jeg lese hvem som var avsenderen. Et navn gikk igjen. Hun er nå min kone. Du har kanskje også noen brev du har tatt vare på? Noen brev er for viktige til at du vil kaste dem.

Nylig skrev den iranske pastoren Yousef Nardarkhani et slik brev. Brevet skildrer hvordan han opplevde å bli straffet på grunn av sin tro. 26. februar ble Yousef Nadarkhani løslatt fra et av Irans mest beryktede fengsler, som vi har nevnt tidligere, her er noen utdrag fra dette viktige brevet:

Jeg skriver disse få linjene som et vitnesbyrd og for å uttrykke min takknemlighet.

Å, hvor god og kjærlig er ikke vår Gud! Fordi Han viste meg hvordan jeg kunne tro på ham og bli fylt med Jesu Kristi kjærlighet og få styrke til å tjene Ham. Så jeg sier så lenge jeg lever: Ære til Gud, kongen til alle tider.

I dag er jeg ekstremt glad. Jeg gleder meg fordi jeg opplevde Guds løfte ble oppfylt, i min tillit til Ham. Han reddet meg fra langvarig fengsel - 10 års fengsel og to års eksil – slik Han tidligere befridde meg fra dødsdommen.

Du kan lese hele brevet her, som er blitt oversatt til norsk av Stefanusalliansen. La oss huske på vår venn Yousef. I følge Article18 skal han fortsatt gjennom 30 piskeslag.

LA OSS BE:
– Takk for at Yousef er blitt løslatt.
– Be for ham i møte med piskeslag og internt eksil.
– Be om at Yousef vil raskt tilpasse seg livet med familien og overvinne traumer fra fengselet.
– Be for alle kristne i Iran som er fengslet for sin tro, be om at de har styrke i fangenskap og at de skal løslates.
– Be om Iran vil stanse forfølgelsen av kristne og andre trossamfunn. 

Vennlig hilsen 
Stefanusalliansen
Daniel Hop–Hansen

Bli bønnevenn og motta e-post egelmessig med aktuelle bønnebehov .