Bønnesvar i Tyrkia

Tyrkia: Nye kommer til tro og lar seg døpe.

Foto: Tatt av venner i den protestantiske kirken i Mardin, Tyrkia.

Foto: Tatt av venner i den protestantiske kirken i Mardin, Tyrkia.

For noen år siden jeg gleden av å møte Ender Peker i Tyrkia. Han er prest i en protestantisk kirke i Mardin, en by i Tyrkia. Jeg ble rystet da han fortalte om hvordan menigheten opplevde forfølgelse. Derfor ble jeg ekstra glad da jeg mottok gode nyheter fra dem.

Denne våren har flere kommet til tro, de har bekjent at Jesus Kristus er Herre, og begynt å forberede seg på å gå dåpens vei. La oss takke Gud for at fem av disse nylig har latt seg døpe. De har alle gått gjennom grundig dåpsundervisning. Deres navn er: Leyla, Münire, Robin, Ercan og Şükrü. 
Peker forteller også at antall besøkende har økt i kirken. De ber om at våren skal bli en god sesong for evangelisering. De ønsker at flere skal høre evangeliet og komme til tro. 

I løpet av uka har de har også en rekke samlinger i landsbyene rundt omkring. Hver uke har de også utadrettede aktiviteter. De ønsker å nå nye med evangeliet, noe som er en utfordring i et land hvor Islam er hovedreligionen og hvor de kristne er en minoritet. 

Du har kanskje fått med deg at en av våre ansatte i Stefanusalliansen er blitt svartelistet i Tyrkia? Hun ble nektet inngang til landet, da hun skulle besøke noen av våre samarbeidspartnere. La oss be om at dører skal åpne seg i Tyrkia. Her kan du lese om hva Stefanusalliansen gjør i Tyrkia, og få et større innblikk til situasjonen i landet.

Be for tyrkia: 
- Takk for at mennesker har kommet til tro og latt seg døpe.
- Be for dåpskandidatene, at de skal fortsette å vokse i troen.
- Be for de som blir forfulgt for sin tro.
- Be om at Stefanusalliansen skal finne gode veier til å samarbeide med våre partnere i Tyrkia

Vennlig hilsen
Stefanusalliansen
Daniel Hop-Hansen.